Marktplaats Cultuureducatie Kunst Erfgoed Techniek Media voor Bernheze en Oss
Powered by
Digital zoo
BeeldendFoto film videoMediaTechniek

Een klaslokaal is de omgeving van een leerling zolang die op school zit. De inrichting is echter vaak hetzelfde: met stoelen, banken, een digibord en iedereen die zijn eigen plekje heeft. Met de workshop ‘Digital zoo’ gaan we dat veranderen.

In deze workshop speelt het werken met augmented reality een belangrijke rol. We gaan wilde dieren toevoegen aan het lokaal. Geen echte dieren natuurlijk, maar virtuele dieren. Zo kan het voorkomen dat er ineens een tijger door het lokaal heen loopt of dat een gitaarspelende aap je komt opvrolijken. Doordat er een iPad aan het digibord wordt gekoppeld, kan de hele klas zien welke dieren er toegevoegd worden en waar deze zich bevinden. Er ontstaat een spel tussen degene die de virtuele onderwerpen beheert en de leerlingen die proberen contact te krijgen met de virtuele dieren.

Deze bijzondere workshop prikkelt de fantasie van de leerlingen en leert hen spelenderwijs omgaan met nieuwe technieken zoals augmented reality.

Aanbieder Digital Creativity
Ontwikkeld voor Groep 1, Groep 2, Groep 3, Groep 4, Groep 5
Rol leerlingen Actief, Receptief, Reflectief
Maximaal aantal deelnemers 35
Kosten U dient ingelogd te zijn om de kosten in te zien.
Locatie Op school
Tijdsinvestering 60 minuten
Benodigde materialen WiFi-netwerk
Benodigde ruimte Leslokaal
Benodigde ondersteuning leerkrachten/ouders/verzorgers Lesbrief verkrijgbaar
Het is niet de bedoeling dat (rij-)ouders / verzorgers de activiteit bijwonen.